ا كارما وأخواتها: ركن الفتوى(1) !

الخميس، 21 أبريل 2011

ركن الفتوى(1) !

اهلاً بالرفاق..
كنت كتبت فى منتدى انا مشارك فيه الموضوع ده..
وحبيت اشاركم فيه...

فإلى الموضوع....





صوت جلبه وقهقهه... وصوت حفيف اوراق.. وصوت جيصه.. ثم..

المذيعه:
-الاخوه الاعضاء والزائرين..
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..
يسعدنا ويشرفنا نحن هيئة اذاعة بضانول الشبابيه..

ان نقدم لكم برنامج "تساؤلات عاهرة.. واجابات شاخرة"..

هذا.. ويتشرف برنامجنا بإستضافة البضان الاكبر آفادآ.. للإجابه على تساؤلاتكم السمجه..

هذا.. وننوه حضراتكم ان الاتصال على الهواء مباشرة.. فنرجوا منكم التهذب والالتزام فى حضرة شيخ البضان..
مرحباً بك سيدى الفاضل..

أفادا:- اهلاً يا عسليه..

المذيعة:-حقاً انا فى غاية السرور بتواجدى فى حضرتكم المباركه.. وتلقيا لمسات يدكم الشريفه الحانيه.. وبالمناسبه.. الا يجب ان تكون على الرأس..؟؟!!

أفادا:-ها؟؟ انت هتسيحلنا ولا ايه؟؟!! راس.. بز.. كلها اعضاء.. ثم البز جمب القلب.. وارجوكى لا تجادلى واصمتى ..

المذيعة:-سمعاً وطاعة.. سيدى البضان.. وبالمناسبه.. معنا اتصال من مستمع كريم.. استسمحك بأن ترد عليه شيخنا الهمام..

أفادا:- إرغى ياض..!

متصله:-الو.. انا مش واد.. انا بت..ارجوك انا عندى مشكله محرجه.. واحب انك تسمعها وتحلهالى لو سمحت يا فضيلة البضان .. انا..



اوووه..سورى يا شباب..
هفهمكم الموضوع ببساطه..
 

طبعاً كللنا عارفين الياهو...
والياهو دى ليها معنى تانى عند جوناثان سويفت..
الياهو = قبائل همجيه متوحشه غبيه شهوانيه خرا خرا بدى خرا..!! برضه.

انما الياهو بتاعنا غير..!!

الياهو بتاعنا ليه 3 استخدامات رئيسيه..

-ممكن تشيت بيه مع صحابك او تبضن وتخرى ع التانيين..
-وممكن تستخدمه كمحرك بحث بس شكلك هيكون بضان الصراحه..
-وممكن تستفاد من خدمة اسئلة الياهو..
تسئل سؤال..
وواحد بضين غيرك يجاوبك عليه..
وهو ده موضوعنا النهارده..



عترت على كام سؤال كده بضان افرنجيه اصلى معتقه.. اتمنى انها تبضنكم وتفشخ ضبكم بما فيه الكفايه...


ونرجع للبرنامج تانى..




المتصله:-الو.. انا مش واد.. انا بت..ارجوك انا عندى مشكله محرجه.. واحب انك تسمعها وتحلهالى لو سمحت يا فضيلة البضان ..انا..مش عارفه ابدئ ازاى..

أفادا وهو يعدل وضع قضيبه:-خير يا اموره..؟؟

المتصله:-الصراحه انا وشى بقى لون الطماطم وانا بكلمك دلوقتى.. بس غصب عنى بقى.. بقول.. انا دخل كسى كوره بنج بونج ومش عارفه اطلعها..

أفادا:-..خخخخخخخخخخخخ.. وهو انت كنتى عامله ماتش نهائى فى كسك يا شرموطه ولا ايه؟؟

المتصله:-لا يا فضيلة البضان.. مكنش ماتش ولا حاجه.. ولا حتى كنت بضرب سبعه ونص.. كل ما فى الموضوع انى كنت عايزه اعمل موقف مضحك لخطيبى.. بس اتغابيت والكوره اتزفلتت جوه..ودلوقتى انا خايفه اوى.. ومقدرش اروح لدكتور عشان مكسوفه مووت.. وكمان معنديش تأمين صحى..

أفادا:- الصراحه انت صعبتى عليه يا كتكوته.. وكمان كويس انك لحقتى نفسك واتصلتى.. لان ممكن خطيبك لما ينيكك وينتر جوه.. الكوره البنج بونج تبقى كوره مكسا..!!

المتصله:- يا لهوى.. طب ايه العمل..؟؟ وازاى اخرجها من غير ما افتح نفسى..؟؟

أفادا:- وهو انت لسه يا شرموطه معملتيش.. قصره..انت تجيبى ازازة زيت خروع.. وتدلوقيه فى فتحت كسك.. وتصبرى شويه.. وبعدين تحزقى.. هتلاقيها انطلقت زى النيزك من كسك..هذا وبطلى شرمطه ونجاسه..

المذيعة:-بارك الله فيك يا شيخنا البضان.. والان معنا اتصال ثانى ونقول .. من المتصل؟؟




متصل:-الو.. انا ..انا.. مرعوب جداً.. انا سامع ف التي فى ان فيه ضرب نار وقذائف وطيران روسى بيضرب جورجيا... فمبخرجش من قبو البيت بتاعنا.. ولما بتسحب واطلع وابص من الشباك.. بلاقى الدنيا طبيعيه.. والناس ماشيا ف الشارع.. وبسئل واحد صاحبى قالى ان المقصود جورجيا الدوله اللى ف اسيا مش ولاية جورجيا الامريكيه اللى انا عايش فيها.. الصراحه انا شاكك انهم خدوه اسير.. وهو بيكدب عليه لانهم بيعذبوه.. الصراحه انا خايف اوى .. اعمل ايه؟؟

أفادا:-تعالى عليه..!!

متصل:-ماى اى هاف يور باردون؟؟

أفادا:-اقفل يبن الشرموطه..

المذيعه فى احراج:- يبدو ان الخط قطع.. ومعانا اتصال تالت..الو..


متصل:-الو..لو سمحت انا كنت بس عايز اسئل..هو الواحد ينفع يحلق شعر طيزه؟؟

أفادا:- مش بالضروره يا كسمك.. لانه هيطلع تانى..

متصل:-طب بالنسبه للبنات؟؟

أفادا:-البنات؟.. اه طبعاً البنت لازم تحلقه كل مره قبل ما تتناك.. عشان تبقى طيزها لذيذه وناعمه وكده..

متصل:-متشكر يا فضيلة البضان..

أفادا:-العفو يا خول..

المذيعة:-ومعانا اتصل...



متصله:-لو سمحتى.. انا كنت بسئل.. هل كتر القعده ع الكومبيوتر بتجيب حب شباب ف الطيز.. ولو فضلت اقعد ع الكرسى الجلد ده ومغيرتوش.. برضه هيجيلى حب فى طيزى؟؟

أفادا:-ايوه يا اموره كتر القعده بتجيب حب فى الطياز..

متصله:-هولى بوتاتوز.. !! طب والحل يا مولانا؟؟

أفادا:- الحل انك تخلى الواد بتاعك هو اللى يجيله حب فى طيزه.. وابقى اقعدى انتى على رجليه او زوبره مش هتفرق..

متصله:-طب وهو كده ممكن يزعل منى؟؟

أفادا:- بالعكس.. ده هيكون مبسوط بتضحيته دى اوى.. بس خليه يدعيلى.. بيس..

المذيعة:-اتصال تانى..








توتو:-لو سمحت يا فضيلة البضان.. انا اسمى توتو..

أفادابإمتعاض:- واحنا مالنا..

توتوبإحراج :-انا بس حبيت اوضح..

أفادا:- متوضحش.. انجز وجيب من الاخر..

توتو:-احم.. طب انا عايش فى رعب رهيب من 12 سنه كد.. سوسو عضيتنى.. وفضلت اعيط يوميها لحد ما مامى جت.. وحبستها ف القفص..

أفادا:- أمك حبست اختك فى القفص؟؟!!

توتو:-لا.. سوسو دى سحلفه مربينها..

أفادا:-خخخخخخخخخخخخخخخخخخ.. كمل يا توتو..

توتو:-وبابى لما لقانى بعيط وخايف اموت من العضه.. سقانى جلاس عصير اورانج.. وقالى لو شربت كل يوم جلاس..مش هتموت..

أفادا:-كسم العرص.. وانت ايه اللى مضايقك دلوقتى؟؟

توتو:- اصل نانى-صاحبتى- قالتلى انى بكده هموت هموت.. لان اى حد تيرتل تعضه ويشرب بعديها اورانج جيوس .. هيموت مخنوق بداء السلاحف.. فى خلال 65سنه.. وقالت كلام عن جوستس وباصات وكلام فاك فى فاك.. بس اللى مخلينى كونفيوزد.. ليه دادى عمل فيه كده.. ليه بيكرهنى.. انا عملتله ايه؟؟ اهئ اهئ..

أفادا يداعب زوبره متأثراً:-بس يا توتو .. بس يا حبيبى متعيطش.. دادى بيحبك .. والبت نانى دى وحشه وكدابه وهتروح النار على كدبها ده..

توتو:- بجد يا عمو؟؟؟

أفادا:- ايوه يا توتو.. وبالنسبه للعنة السلحفه اللى حصلتلك دى.. ليها حل..

توتو:-ازاى.. ها؟؟.. ازاى والنبى اصلى بكره الاورنج سوووو..

أفادا:-بص يا توتو.. انت تجيب سوسو.. وتفضل تعض فى الجلد الناشف بتاعها بسنانك لحد ما تكسره..

توتو:- ايوه بس ده تاف أوى يا عمو..

أفادا:-معلش يا حبيبى.. تعالى على نفسك شويه.. ولو سنانك اتكسرت.. ولا يهمك.. كمل وهما هيطلعولك تانى..

توتو:- ثانكس اوى يا فضيلة البضان..

أفادا:- العفو يا توتو.. ده اقل واجب.. هففففف..!!

المذيعة:- يبدو ان فضيلة البضان الاكبر ادركه الملل.. لذا نترككم اعزائنا المبضونين فى رعاية الله وأمنه.. مع وعد باللقاء فى الحلقه القادمه من برنامجكم..

افادا مقاطعاً:-احاااااااا

المذيعة:-فليكن يا فضيلة البضان.. عنوان البرنامج الجديد هو احاااااا أعزائنا المستمعين والمشاهدين والعمى والمحششين..


تتر البرنامج ينزل بأغنيته البضان..


اسئل استشير..
وابضن على ديك ابونا..
هنجاوبك يا كبير..
وفى الاخر نديك صابونه..
احا احا احا..
اتعبنا ابضنا..
واحنا بخبره هنفيدك..
حركها هزهزها..
واقلبها كده على ايدك...
احا احا احا

هناك تعليق واحد: